666

Välkommna till fett ointressant läsning, gjorde mest det här inlägget för att det var kul att få vara lite kritisk.

Radiokanalen rockklassiker har med hjälp av sina lyssnare gjort en lista med tidernas 666 bästa rockklassiker. Självklart så har jag inte hört alla men många bra som jag har hört var med. Ganska många väntade låtar, jag menar på 666 låtar så har man plats att täcka alla kända rockklassiker typ. Blev lite besviken dock att sweet child of mine inte ens var med!!!! Sen att poison kom på plats 70-nånting är skandal! HALLÅ!!

Så här ser i alla fall top tio ut...
10 Queen Bohemian Rhapsody Nej! Okej den är väl halvbra men nr10 nej!
9 Jimi Hendrix Foxy Lady Aldrig hört faktiskt men Hendrix hör väl hemma i top 10 antar jag :)
8 Aerosmith Janies Got A Gun Fattar inte hur den kunde slå Don't wanna miss a thing?
7 Kiss Lick It Up Nja, tycker inte att kiss riktigt håller måttet för att hamna så här högt på listan, sorry...
6 Iron Maiden Run To The Hills JA! Maidens bästa låt, hade nog satt den i top 3 dock!
5 Metallica Nothing Else Matters JA! En av Metallicas bästa låtar som absolut är värd en 5eplats.
4 Ac/Dc Back in Black Har aldrig riktigt varit nått fan av AC/DC men skulle nån låt vara här hade jag hellre sett Highway to hell.
3 Guns `n Roses November Rain Asså den är ju sjukt fin! Inte lika bra som vissa andra GnR låtar kanske, gillar när det är mer drag i deras låtar men att denna är på 3eplats kan jag helt klart fatta.
2 Metallica Enter Sandman Spelar nästan ingen roll vilken Metallicalåt som är här för typ alla är ju bra.
1 Deep Purple Smoke On The Water NEEJ! Fattar inte hur den här låten ens är med i top hundra, visst är det coolt att det är den första låten alla lär sig spela på gitarr typ men själva låten är ju rätt, förlåt, kass!

Kan inte säga exakt vad jag själv velat ha i top tio och i vilken ordning men vet i alla fall att jag velat ha med dessa (Posion -Alice Cooper, Run to the hills - Maiden, Nothing Else Matters - Metallica, Call of Ktulu - Metallica, Sweet Child of Mine - Guns n Roses). Tror inte att Muse räknas som rockklassiker för att dom är så pass nya men hade dom varit med så hade i alla fall 3 såna låtar fått top 10 placering haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0