DAGEN JAG FICK MYSA MED EN KÄNGURU, OCH LITE ANNAT

Den 24de september är helt klart resans bästa dag, första veckan var nog faktiskt den bästa veckan om man kollar på allt kul som jag gjorde! Jag tar det i ordning :)
Men i alla fall så kom jag hit natten mellan onsdag och torsdag, torsdag så var jag bara hemma och hängde med Marika och barnen och lärde känna dom. Kvällen bestod till stor del av att lära Marika och Jess att svära på svenska, lite sjukt nog så hade Jess redan kollat upp några ord på google translate och skrivit dom på engelska - svenska - uttal. LOL. Skrattade så att jag grät ( villket ni som känner mig nog vet händer rätt ofta haha).
Dagen därpå så var det bara jag och jess hemma man marika hade bett han att visa mig runt så efter att vi sett lite fast and the furious 5? så gick vi till stranden, sen till ett utkiksställa där man ser stranden och staden. Efter det så fixade vi ett simkort åt mig på Coles sen gick vi till de små barnens skola där dom hade nån slags sportdag och kollade på dom lite innan vi gick hem. Lunchdags så jag skulle göra plättar, det Jess trodde var mjöl var dock inte mjöl vilket jag fick reda på nån vecka senare, det var florsocker. Pga detta så började plättarna koka och vi skrattade och skrattade tills jess gjorde pannkaksmix också poppade jag popcorn på spisen sen satt vi på bänken och pratade och åt popcorn och pannkakor, mysigt haha :D. Vi lärde i alla fall känna varran bra:D. Senare så for Jess till Dylan för att sova över där.
Känguruparken dagen därpå(lördag 24de september) var undebar!! Älskar kängurus, fick mysa med dom och mata dom med popcorn. När vi var klara där så for vi till Marikas bror och fru där drickandet började redan klockan två, samtalsämnena spårade och jag och marika var tvungna att ta en powernap halv sju på kvällen haha. BÄSTA DAGEN EVER!
Söndan var dock inte dålig den heller, vi for till Serpentine falls allihopa där några spelade cricket, vi åt lunch, såg på vattenfallet och hade det allmänt KING!! När vi kom hem så for jag direkt med Emma och hennes familj till Mandurah, där spelade vi minigolf. Sjukt imonerad över att jag kom 3a av 6 pers då ettan och tvåan spelar minigolf ofta och det gör verligen inte jag haha.
Har skrivit tidigare vad jag gjorde resten av min första vecka här, SHOPPING haha.
Torsdagen var nog bäst då jag och jess for till rocko, sjukt chill och rolig dag. Han var chockad över att jag bara köpte en tröja, han sa att han trodde att jag skulle komma hem med typ 6 kassar lol. När vi for till perth dagen efter så hade han fått pengar av Marika som han köpte upp på typ 30 min hahah, ny keps och läppring. Var tvungen att köpa lunch åt han för att han inte hade nå pengar lol.
Lite av det jag haft för mig men inte haft tid att berätta.
KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0