LONDONRESAN

Kan lugnt säga att detta varit en riktig toppenresa som jag aldrig kommer glömma! Vi har festat hela natten, ätit gott, shoppat loss på Oxford Street och sett på sevärdheter. Jag har hunnit bli tokkär och åkt svarttaxi för första gången i mitt liv.
ONSDAG anlände during rush hour enligt Kelly så trafiken var ju inte att leka med, 6 filer åt samma håll på motorvägen kändes lite extremt! Vi anlände hos Kellys au-pairfamilj och drog sen till en pub där vi käkade middag.

TORSDAG vi for ut på upptäcksfärd i Surrey där det fanns så sjukt många fett stora och fina hus. For vilse i Ascot, blev avundsjuka på en tjejs galet snygga byxor och åt golunch på en supermysig pub! Gud va jag ÄLSKAR pubar!! Sen packade vi och gjorde oss redo för morgondagens spännande avgång till centrala London.



FREDAG taggade och glada hoppade vi in i taxin som tog oss till Chobhams tågstation. Efter ca 30 minuter på tåget, begravda under min stora sportbag fullproppad med allt två tjejer behöver för en weekend i världens bästa stad så anlände vi på Waterloo Station!!

Vi tog oss smidigt, tack vare min mobil och superba lokalsinne, till vårt vandrarhem som var hur fräscht och fint som hellst! Jag har verkligen börjat älska vandrarhem efter det fantastiska jag bode på i Sydney. Det är så kul hur man träffar folk och personalen är oftast superhärliga! Visst är det lite jobbigt när två förkylda italienskor kommer in i rummet ca 1 på natten och bestämmer sig för att packa upp och viska i en timme, men det är det värt!

Vandrarhemmet låg ca 700 meter från Oxford Street så vi drog oss snabbt dit för lunch och shopping! När vi kom tillbaka så gick jag till receptionen för att höra om våra festmöjligheter och träffade the love of my life - typ, blev kär på en minut och nu tänker jag på honom varje dag, kommer väl hålla i sig i typ en vecka kanske men jag har seriöst aldrig blivit så kär vid första ögonkastet någonsin förr!!! Mörkt lockigt hår, svarta glasögon, läcker engelsk dialekt, nej gud, blir ju jobbigt att tänka på haha! Men nog om det...
Slutade med att vi drog till Soho där vi åt extremt god mat men blev tyvärr besvikna på utelivet och var tillbaka på YHA typ halv tolv, men lika bra var nog det för då slapp vi vara bakis dagen efter då det riktiga festandet skulle äga rum!!





LÖRDAG utan tvekan resans bästa dag! Hittade supersnygga kläder, såg lite cool sightseeing och åt en extremt god english breakfast, typ världens godaste frukost?? Detta var dock inte lördagens höjdpunkt utan det var självklart festandet! Vi gick ner och bokade biljetter till Ministry of Sound, en av Londons största nattklubbar som blivit framröstad till världens bästa nattklubb för ett par år sen!!
Förfesten blev i cafeey/receptionen/baren på vandrarhemmet, allt var som på ett ställe vilket var praktiskt! Han även snacka lite med sexyboy som var supergullig och vinkade åt mig när han for, är så kär!!
I alla fall så drog vi tillsammans med Cecilia som vi kallade för Argentina, och hennes pojkvän Daniel till MoS typ halv ett, ett var vi framme och slapp tack vare våra biljetter den ca 200 meter långa kön för att komma in, YAY!
Kan vara det coolaste jag varit med om, tre medelstora rum med olika DJs och ett MEGARUM där Nicky Romero spelade!! Vi träffade några killar från Liverpool som vi festade med största delen av kvällen, tack för ölen grabbar!! Vi drog därifrån nån gång på morgonen och hamnade på nått sätt i en svarttaxi som tog oss till killarnas hotell där vi blev erbjudna lite bubble(droger) som vi snällt tackade nej till och drog tillbaka till vandrarhemmet. Två slitna krigare som stapplade in i YHAs reception drygt nio på söndagsmorgonen för att checka ut, värt att sova där i en timme sen dra lixom?! Vi tyckte att det var smartast att dra tillbaka till Surrey direkt och sova.
Killen i receptionen skakade hand med oss och gav 10/10 poäng för han var så impad över vår festnatt haha! Kul att det uppkattas!! Också var det skönt att höra från tjejen att vi såg fäscha ut för att ha festat hela natten haha!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0